søndag, september 19, 2021

Søndag

 Hvordan har  du det? Håper alt står bra til og du  tilpasser deg senhøsten. Jeg har fartet litt mellom Alta og Kautokeino og fått meg meg både viddas og kystens høstprakt. Jeg er en slik nomadesame. Bor flere plasser. Elsker hjemplassen min Bredbuktnes i Kautokeino. Der føler jeg meg rolig og der slapper jeg av. Pulsen går liksom litt ned. Det er på alle mine hemmelige krinkel og kroker ved elva eller i skauen jeg faktisk er mest kreativ. Det er der de beste tekstene mine er skrevet. Så elsker jeg bylivet i Alta, og det jeg sysler med der.  Alta har likesom alt: både samiske miljøer, kultur, natur og ikke minst alt av butikker om det er nødvendig. Så ja takk begge deler:) Nå er det søndag og jeg forbereder meg til i morgen. Jeg skal undervise par timer, ha en lunsj sammen med folk og jeg skal rydde bort sommeren fra hagen. Men først; bastuen er slått på og det blir bra. Viste du at det har god helsegevinst og ta bastu? Sjekk det ut og les. Du får ha en fin søndag. 

Ingen kommentarer: