tirsdag, desember 08, 2020

God morgen og ha en fin tirsdag

 God morgen verden. kl er 0500 og jeg er oppe, som er helt innenfor normalen i midten av mørketiden. Det er egentlig veldig deilig og være oppe på denne tiden. Stillheten er til å ta og kjenne på. Ingen telefoner og mailer som plinger inn. Jeg drikker kaffen min, surfer på nett og  tenker ta en jobbeøkt før folk våkner til liv. Jeg jobber på UIT som førstelektor som betyr at jeg har ulike roller og oppgaver som underviser, sensor og ansvarlig for ulike emner innenfor barnevernspedagogutdanningen. Resten av tiden min har jeg forsknings og utviklingsarbeid, som jeg skal styre med de nærmeste ukene. eller, neste uke skal jeg enda å sensurere muntlig eksamen, så jobbe egne prosjekter. På grunn av korona så skjer jo alt på nett, så derfor kan jeg nå tidlig på morgen tar en god arbeidsøkt. til og med undervisningen har foregått på zoom. Vi håper jo alle at denne pandemien roer seg så vi snart kan begynne samle oss, danse sammen, klemme og bare være sammen. Pr i dag har ikke Alta kommune noen smittede, og det er jo supert. så oss fortsette denne kollektive dugnaden så det ikke kommer tilbake. Utover dagen har jeg en liten plan å komme meg på Amfi og se etter julegaver. Jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste en, og føler vel at det er på tide og ta et tak. Det har vært så hektisk de siste ukene med oppussing av bad/soverom, innspilling musikkvideo (premiere 18.des, men kan ikke enda si hvor), bursdagsfeiring, podcast og andre ting og tang. Føler  vel av og til at dagene mangler noen timer. Men det går bra altså. Har det meste under kontroll foruten julegaver og andre julesaker. så mål i dag; iallfall en gave. Egentlig skal jeg også ut å reise den 18.des men er veldig usikker på om jeg skal gjøre den reisen. Det anbefales jo holde seg hjemme - så tror nok at det faller på det. PS, jeg har ikke flydd på 14 måneder. Det er faktisk første gang på vet ikke hvor lenge. Ellers farter jeg jo opptil flere gang i uken Tromsø, Harstad, Oslo og hit og dit. Men jeg må innrømme at det er vært helt greit - man finner en helt annen ro når man vet at man bare skal være hjemme. iallfall gjør jeg det. Ellers så ønsker deg en fin tirsdag og hold deg frisk. 

Ingen kommentarer: