tirsdag, desember 17, 2019

Kristelig juleplate?

Mange spørre meg hvorfor kristelig juleplate? Det er et godt spørsmål synes jeg. Åndeligheten er vel noe de aller fleste havner i eller lurer på fra tid til annen. Hvor er jeg, hva er viktig hvorfor?Man havner kanskje  i situasjon der åndeligheten blir det eneste valg? Ikke vet jeg, men det jeg erfarer er at mennesket er opptatt av spørsmål som omhandler liv/død og det andre. Hva skjer etter dette livet? Meningen? Og hva med? Kjempe vanskelige spørsmål som et et eller annet tidspunktet kommer til deg.... jeg har vært i mange åndelige kriser, men har nok landet hver gang på det samme..Nå er det slik at jeg er faktisk vokst opp i den tro og gudommelighet som handler en sterk gudetro. Jeg er så heldig eller naiv at jeg tror på Gud som eneste frelser for menneskeheten. Jeg tror på et liv etter døden, og jeg tror på muligheten for et godt liv på jorden.  Universet er evig som menneskeheten ikke klarer fange, alle disse dimensjonee som er umulig og fatte, men som en dag blir klar. Jeg undres i respekt og ydmykhet over der uforklarlige som svever parallelt med oss. Fra tidenes morgen og langt inn i evigheten. 

Ingen kommentarer: