lørdag, mars 05, 2016

Alt kommer bli bra

"Alt kommer bli bra"
Den beste setningen jeg kan få når stormene rir som verst. En klapp på skulderen, en klem: "alt kommer til å gå bra til slutt AnnMari.."
Trygghetens havn: Alt kommer bli bra

Den beste setningen som løfter alle bekymringer bort fra skuldrene, som bygger et drømmeslott i varm omfavnelse.
Ord som gir fremtid, ro og en stødig havn
En liten stund i en bekymringsløs illusjon
Alt kommer bli bra

Så deilig befriende 

Jeg bruker den selv i samtaler og situasjoner. men hva vet vel jeg at alt kommer til å gå bra? 
Ordlyden jeg tonevis formidler skaper nettopp tryggheten du trenger der og da, men jeg vet jo egentlig ikke noe om fremtiden verken for meg selv eller andre.
Jeg vet jo ikke om at alt kommer til å gå bra.

Det er en tekst med Carola (svensk artist) jeg liker veldig godt som hun har skrevet i forbindelse med sin mors bortgang: 

"Stunden är här att ta farväl
Vill hitta ord djupt i min själ
Som säger allt du är för mig
Min dyrbara mamma, jag älskar dig
Fanns alltid där med ärlighet
Som visar livet hemlighet
Och med en sång i evighet
Det är därför som jag vet

Allt kommer bli bra, Mamma (2x)
Ett steg dag för dag och sen
ska vi ses igen när vi möts i himmelen.
Allt kommer bli bra, Mamma
Mitt hopp är hos Gud, Mamma
Vår kärlek ska leva kvar till evig tid
så vila i frid.

Jag gav mitt ord, att allt blir bra
Du tog min hand, Jag minns du sa
Hur ska det gå, för dig mitt barn
Var trogen ditt hjärta, med allt du har
Jag tackar dej för allt du går
Du älskade guds sol och hav
Och bad om ljus i detta land
För mej och min syster, Susanne"


Hør låten her

Ingen kommentarer: