lørdag, august 22, 2015

den døve froskeungen

Det er dager jeg føler meg som superwoman, supermamma og verdens sterkeste dame. Det er de dagene jeg er som den døve froskeungen. Det er dagene jeg kjenner at jeg kan erobre verden - dagene ingen kan stå i veien for meg når jeg raser mot mine mål. Jeg lover deg det er en fantastisk følelse, hele lykkebegeret renner over.

 livets leksjon: "Det var en gang en gjeng med froskeunger,...som skulle arrangere en løpekonkurranse. Målet var å nå toppen av et høyt tårn.

Mange mennesker hadde samlet seg for å følge med løpet og heie på utøverne. Så gikk starten... Men ingen av tilskuerne trodde virkelig på at froskeungene skulle klare å nå opp til toppen på tårnet. Man hørte slike uttalelser som: "Åh, så krevende!!! De kommer sikkert ALDRI til å nå frem." eller: "Ikke en sjanse å lykkes, tårnet er altfor høyt!" Froskeungene begynte å avbryte, én etter én... unntatt én, som raskt klatret alt høyere. Folkemengden fortsatte å rope: "Det er altfor krevende!!! Ingen vil klare det!" Alt flere froskeunger ble trøtte og ga opp...men én bare fortsatte alt høyere opp...HAN ville rett og slett ikke gi opp!

 Til slutt hadde alle andre gitt opp klatringa, unntatt den ene frosken, som etter stor innsats nådde toppen som den eneste! Nå ville naturlig nok de andre utøverne vite hvordan han egentlig klarte det! En utøver spurte frosken hvordan han hadde klart å utføre en slik prestasjon og nådd målet. Da viset det seg at...vinneren var DØV!!!! (Ukjent)

Moralen er:  Lytt aldri til folk som har en tendens til å alltid være negative og pessimister..fordi de tar fra Deg Dine vakreste drømmer og ønsker, som du bærer i ditt hjerte! Tenk alltid over ordenes kraft,fordi alt du hører og leser påvirker dine handlinger!

 Og fremfor alt: Vær rett og slett DØV, når noen sier til Deg at DU ikke kan fullføre Dine drømmer! 

Pippi langstrømpe: Dette har jeg ikke gjort før - så det klarer jeg helt sikkert:)