torsdag, juli 30, 2015

takknemlighetsliste

jeg skriver en takknemlighetsliste


jeg oppdager stadig hvor heldig jeg er - men setter jeg pris på det? ikke bestandig
jeg glemmer så fort.
jeg ser ikke alltid det fine og verdifulle som er rundt meg.

hvorfor ikke bare nyte det man har og være takknemlig - Jeg tror det er viktig å virkelig ta et blikk rundt seg - en oppdagelsesreise.

skattene ligger jo i ditt hjerte, i deg selv der du er idag, med det du har.

derfor skriver jeg en takknemlighetsliste.
jeg skal lese den og være takknemlig for det jeg har idag. men jeg skal ha drømmer og jeg skal fokusere på de mål jeg har satt meg samtidig som jeg leser min takknemlighetsliste. jeg tror ikke at man blir lykkeligere med å nå målene sine om man ikke er tilfreds med dagen idag. de små gleder i hverdagen og alle menneskene rundt enn som er der men som man ofte glemmer.

idag skal jeg gi en klem
tanteungen Magnus kom på besøk
vi skal sykle tur
sparke fotball
jeg skal si noen fine ord til folk jeg møter på min vei.
jeg skal fortsette å glede kroppen min med bevegelse
jeg skal lage god en middag idag - fordi jeg har god mat i kjøleskapet
jeg spiller på min gode takaminegitar - jeg er heldig som har den.
Jeg er glad for mitt drivhus der det vokser agurker
jeg lever og har det bra med min kropp
Jeg er glad det er fint vær og jeg kan sitte å drikke kaffe ute på min fine og store veranda
det er 20 varmegrader
hagen min er finere enn den noensinne har vært
jeg skal betale mitt store baksmell med glede :)

"slik du vil at andre skal være mot deg, slik må du være mot dem"(bibelen)

jeg lukker mitt øre for negativ og destruktiv prat. det forsurer bare miljøet.
jeg lukker mitt hjerte og min dør for mennesker som ikke ønsker andre godt, men som heller vil dra medmennesker ned i den søla de selv er i med sitt forsteina hjerte.

kilden til sannheten ligger i ditt hjerte. ikke la andre mennesker bekle den med løgn som kan forvirre deg.

"Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer, for livet går ut fra det" (Ordsp 4,23)