fredag, juli 17, 2015

samisk musikk - vakker joik

Denne joiken fikk jeg for mange år siden og denne videosnutten fikk jeg for et år siden. Kjemperørt og stolt - virkelig stolt av å ha en egen joik laget av Berit Margrethe Oskal. Joiken du hører her er med Kautokeino barnekor:) vanvittig bra. Jeg er kjempestolt. Dette koret var jeg leder for i 6 år - de var små mennesker med drømmer - og idag ser jeg dem på forskjellige scener. Superstolt. Søstra mi som har laget youtubesnutten har fått med seg mange høydepunter av mitt musikkliv - Jeg er godt voksen og er så heldig å fått jobbet med samisk musikk i snart 20 år - stått på store og små scener, jobbet med barn og unge - teater - musikal - rockeband - coverband - gospel/salmer og masse mer. Jeg skal en dag skrive mer:) men stolt er jeg og ha en egen joik som denne. love