tirsdag, juni 30, 2015

snart litt feriedager

Nå er jeg veldig klar for en ferie - eller fridager. Jeg kjenner både på kropp og i sjel at det vil være bra for meg. og jeg tar litt fri med god samvittighet, for arbeidsinnsatsen min har de siste ukene vært på høygir, og jeg registrerer at jeg nådde målet før jeg lander sakte og gjør meg klar til dager med ingenting.

Ingenting er vel ikke rett betegnelse, jeg skal jo saktens gjøre masse ting i juli mnd. Jeg skal blant annet skrive ferdig et innlegg jeg skal ha på en verdenskonferanse for urfolk i Darwin i Australia nå i september. Det gleder jeg meg til, selv om det innebærer skriving på engelsk. Ikke det at jeg ikke er god på det men jeg er utenfor komfortsonen. Men det skal gå bra:) Innlegget skal ære på halv time - så mye ord skal skrives.

Litt om Darwin:
"Helt nord i Australia ligger Darwin, hovedstaden i Northern Territory. Av mange regnes den som byen med det største kulturelle mangfoldet i hele Australia, og det sier ikke lite i et land hvor nesten alle verdens nasjoner er representert. I Darwin finner du hyggelige cafeer, barer og restauranter. Gå ikke glipp av strand­markedet Mindil Beach Sunset Market, hvor man kan se en av Australias mest spektakulære solnedganger. Kakadu er den største nasjonalparken i Australia. Området ligger tre timer øst for Darwin og dekker et område på rundt 19.000 kvadratkilometer med våtmark, elver, regnskog, sletteland og fjell. I mer enn 50.000 år har aboriginere bodd i dette området, og mange steder i parken kan man se godt bevarte klippemalerier. Kakadu er berømt for sin rike flora og fauna med et unikt fugleliv, dyr og ikke minst fersk- og saltvannskrokodiller. " (Australiareiser)