mandag, mai 18, 2015

17.mai minner 2015

Legger bak meg et fint minne fra 17.mai 2015. Det ble en rolig dag med familie, og konsert i Nordlyskatedralen i Alta - en konsert med samiske toner, jazz, Grieg og Altahistorie. Så er jeg veldig stolt av min Altakofte som jeg for første gang bruker. Jeg fikk den i gave for et år siden, men har liksom ikke helt fått meg til å bruke den. Jeg er fra vidda og er født og oppvokst med Kautokeino kofta som er min identitet. Men jeg har jo aner fra Alta så jeg kan med stolthet bære denne drakten. Og jeg må si det føltes anderledes og rart men jeg følte meg vel og fin i den. Denne kommer jeg til å bruke - og jeg skal attpåtil få sydd meg en ny en med andre farger. Ikke enda men snart. Nå venter jeg på min nye Kautokeino kofte som holder på å bli sydd som jeg skal ha på meg i min søstres bryllup i juni. Det blir stas.