lørdag, april 04, 2015

Sami Grand Prix 2015

For første gang i hele mitt liv så er jeg ikke i Kautokeino påskeaften, noe som føles noe spesielt for meg.

Jeg vil gratulere vinnere av Sami grand prix 2015 Johan Anders Bær som vant joikedelen og Niko Buljo som vant sangdelen. Dere er utrolig gode på hver deres måte. Jeg fikk heldigvis nå og hilse og si break a leg til deg Johan Anders Bær på bakteharji idag. suverent spør du meg. Og heldigvis for Arcic-webtv fikk jeg se dere live på nett:)

Ellers synes jeg Anne Gro som kom på 2.plass imponerte med sin stemme og kjole, fantastisk og herlige  Kalle Urheim med sine 6 kordamer:) utrolig bra.

Ingen Grand Prix uten musikere. Stein Austrud min produsert og venn gjennom 13 år som var kapellmester og ledet hele gjengen fantastisk bra gjennom et flott show. Love you. Dere er de beste.

Kjenner litt savn av og ikke være med med det sirkuset iår, et sirkus jeg har vært med på i 20 år, enten som deltager (vant i 1993), pauseinnslag mange gang alene og med barnekor, inntaksjury og jury, tekstforfatter, melodiskaper og mye annet. Men alt til sin tid:)

Dette er en arena som skaper fremtidige samiske artister, det er en scene som viser mangfoldet i samisk musikk.

Heia Sami Grand Prix, og igjen gratulerer Niko og Johan Anders.

Ingen kommentarer: