mandag, januar 06, 2014

solstråler og mørketid

Det er mandag 6.januar og det er fremdeles mørkt.
Ny uke med spennende gjøremål mens man venter på sola.
Jeg må innrømme at på denne tiden av året begynner jeg å bli lei mørketid.
Joda jeg vet det er mye lys og fine farger men, jeg synes det er fryktelig mørkt. og dette er noe jeg har sagt i alle år.
Jeg er jo født og oppvokst her så jeg er jo rimelig vant med det ekstreme mørket...
Om noen dager må jeg nok kjøre sørover til Kautokeino for å oppleve de første stråler....
fantastiske stråler på vidda, Kautokeino, mitt hjerte, plassen jeg elsker over alt på jord.
Glede meg:)

Om 2 uker får jeg iallfall kjenne sola, da skal nemlig jeg og mine fantastiske kollegaer til Grand Canaria, på arbeidsseminar en uke. Det ser jeg frem til, på alle måter, selv om jeg lovet meg selv i høst etter Monacoturen at jeg ikke skulle fly langdistanse det nærmeste halvåret... etter ha vært innom 8 land i 2013....  For selv om jeg reiser mye så har jeg et ambivalent forhold til lange flyturer, det er trangt, varmt, tett, dårlig mat, trøtte føtter og ikke minst jetleg (kanskje jeg begynner bli gammel?)


med disse tanker ønsker jeg deg en fin mandag:) må all velsignelse drysse over deg.

klem
 

Ingen kommentarer: