lørdag, desember 21, 2013

snart jul

Hui og hast mot jul... neida, det er ikke det. skal jo til Kautokeino og feire med familie og venner. Blir så deilig komme til ferdigdekket bord:) Med før det er del vel enda masse som må gjøres. Jeg er hoppende glad at Amfi er åpent i morgen, søndag. Må innrømme at jeg har ikke tatt det så tungt med de gavene, før nå.. de vanskeligste til slutt. Men tror nok jeg skal finne på noe lurt, kreativt og utradisjonelt.

Men før mårradagen har jeg en stykke arbeid å gjøre, så lørdagskvelden skal brukes til sensurering av eksamensoppgaver, iallfall starte opp.

Jeg skjønner ikke helt hvor den siste uken tok veien innimellom alle juleavslutninger. I går kveld var jeg vakt på Alta ungdomsskoles store juleball, høstens høydepunkt for elevene. 400 elever pyntet til ball, forventende og spente. Det var Ivar sin klasse som arrangerte, og det var ikke småtteri av et arrangement. Det var fullpakke med DJ, lys og tåkelagt dico. Eksemplarisk ungdom må jeg si, lite å gjøre for oss vakter:) festen varte til ett på natta og alt gikk på skinner. Ungene fornøyde. Jeg konstaterer at jeg er voksen... vi hadde ikke noe juleball da jeg gikk på ungdomsskolen. Vi spiste gåtteri i siste time før juleferien.. jau jau. tiden har forandret seg:)

Ønsker deg en fin julehelg. ta vare på hverandre.

Ingen kommentarer: