søndag, oktober 13, 2013

høststormens sang

din styrke kjennes godt i kveld
i veggene
huset bare rister kraftfult
statuerer  din ankomst
en from gjenkomst
vi har ikke så mye vi skal si
når du synger ut din sang vi er ditt publikum totalt oppslukt av din sjarm og respekt...
 det er høst

 jeg fikk endelig ryddet opp min sommerlige hage idag, i sterk storm og regn. statuer, pynt og dall ble pakket fint bort i esker og gjemt inn i garagen...
jeg går over hagen og ser igjen etter noe jeg kan ha glemt før vinterstormen bryter helt ut.
jeg finner to fotballer i et hjørne - sokker under trampolinen -  små biler under noen blar -
det er dagen man knyter alt fast, gjemmer alt bort.. lukker vindu, trekker for gardin og tenner opp med lys. stearinlysene lyser opp hele stuen, lyset fra bålet i peisen synger ut varmen om at nå står vi sammen, om de lyse øyeblikk i varmen, og vinner sammen..alt sammen

Ingen kommentarer: