lørdag, september 07, 2013

fotballmamma mellom musikktimene:)

etter en dag med dugnadsarbeid fra tidlig tidlig morgen, kafebesøk med venner, og frem og tilbake, tenker jeg på hvor engasjerte foreldre er i dugnadsarbeidet her i Alta. Det er smittende, det er sosialt og det er faktisk veldig artig. Det er ofte, det er mange timer, det er det vi er: fotballmammaer:) vi digger guttene våre, vi heier, roper, oppmuntrer. vi jobber dugnad for å spare penger til Norwaycup til neste år, det krever noen peng å sende "gutter 98" dit for en uke. men vi klarer det:) fordi vi er mange og fordi vi jobber mot samme mål, og folket er positiv. utrolig artig. Dette motiverer jo også guttene til trening og fotball. Morro. Jeg er så stolt av Ivar som en talentfull keeper han er. Hans motivasjon til å satse er beundrende, fokusert og går for drømmen. slik liker vi. All ære til trenere som bruker av sin tid på guttene. Så har jeg en annen gutt som ikke er fotballintressert. (nå er jeg litt mer i mitt kjente element): musikk musikk musikk:) I går investerte vi i trommesett:) noe mamma liker (er litt god og). Gutten min Lukas er seriøst interessert i musikk, lyd, film, filmredigering og teknikk. love:) Jeg må virkelig si at jeg synes Alta kulturskole er bra!!!! Jeg er imponert over hvordan de legger opp øvingene, og prioriterer få kvalifiserte læreren inn. dette tjener barna på og dette er med på å skape drømmer for dem, barna som er vår fremtid. Jeg har en gutt som virkelig gleder seg til neste time på kulturskolen med både slagverk og film. Et sukk i disse valgtider: sats på barn og unge. Forebygging kan ikke måles i penger. Se på de unge som en sparekonto, og invester i fremtiden. Kultur er liming i samfunn. Ønsker deg et godt valg

Ingen kommentarer: