mandag, juni 25, 2012

st.hans feiring og det virkelige livet




årets st.hans var sol sol sol mer sol. det var 20 varmegrader og fantastisk fin dag/kveld/natt. vi bålet i lavvu med hyggelige gjester, der menyen var laks, ferske gjeddekaker med nydelig tilbehør.

jeg bare konstaterer at jeg har det perfekt:) jeg har gode venner rundt meg som er lojale og snille. og nå snakker jeg ikke om facebookvenner.. en digital verden basert på overfladiske relasjoner, kanskje også falske? vi suller oss inn i en falsk verden hvor vi tror at vi har flere venner enn vi faktisk har. jeg tror facebook gjør mennesker enda ulykkelig enn de faktisk er. det finnes forskning på dette fenomenet Mark Zuckerberg har skapt. Forsker Leif Denti har sammen med en kollega ved Göteborgs universtitet og en kommunikasjonsstrateg, intervjuet 1000 svenske Facebook-brukere i alderen 14-74 år. Resultatet viser at vi føler oss dårlig om vi ikke er regelmessig på Facebook, men også dårlig om vi bruker mye tid på nettstedet....Hvis det er sånn at alle andre er vakrere, mer suksessfulle og lever bedre liv enn deg, ja da er det på tide å ta en titt på seg selv, og rydde opp..

jeg merker jo selv hvordan faceboka kan påvirke meg... og jeg er ikke en usikker 15 åring.. jeg har normalt god selvtillit og et bra liv. her om dagen oppdaget jeg faktisk at en av mine fb venner har blokkert meg???!!! jeg sjekket det flere ganger og konstaterte at ja hun hadde gjort det. hva skjer: jo jeg tenker på det... jeg lar faktisk negative tanker få plass i mitt sinn.. jeg blir usikker og urolig, jeg tenker hvorfor det? jeg trodde jo at jeg og damen har et okei vennskapelig bekjentskap. jeg hilser på henne de få gangene jeg møter henne, jeg "liker" av og til kommentarer hun har på fb. og så plutselig: jeg oppdager altså at hun har trykket noen tastetrykk slik at jeg ikke får se hva som skrives på veggen. dette ble en tankevekker for meg, jeg er forundret: en voksne damer på 40 år gjør slikt? dette viser hvor viktig det virkelige livet er.... virkelige mennesker. slike som samlet seg i min lavvu igår kveld. love.

etter sosiale kvelder konstaterer jeg at jeg er heldig; jeg har en kjærlig familie og mange trofaste gode venner. og de skal man ta vare på. venner som ønsker deg godt, venner som spør hvordan det går fordi de virkelig bryr seg. jeg har mange av dem, jeg har venner fra forskjellige miljøer og noen gode venner jeg ser ofte og andre litt sjeldnere. dette gir livet mening og gjør hverdagen fargerikt:)

jeg får inntrykk av at mange tror at jeg er så sosial på nett siden jeg blogger, og at jeg e så personlig og privat her inne??? denne bloggen viser jo bare en liten prosent av mitt liv:) jeg er meget selektiv i det jeg legger ut. folk spør: hvordan kan du være så privat? jeg svarer vel ikke så ofte på det spørsmålet sånn egentlig.. den balansen bestemmer jeg selv, heldigvis. og ja; jeg blogger personlig, men jeg holder det meste av mitt private liv for meg selv. jeg legger ut en liten prosent av private mitt liv på nettet, og jeg velger det med omhu hva jeg publiserer. jeg har et rikt liv, av og til et liv med veldig mye kontraster, fart og spenning, og mye av det velger jeg å holde for meg selv og mine virkelige venner. men jeg liker å blogge:) anbefaler egentlig alle til å begynne med det.

nå skal jeg pakke; tigerstaden venter, moi venter. jeg gjør meg klar for en uke med sykt mye trening, årets karatesommerleir!!!! 180 karateka (en som trener karate) møtes, til kamp, gradering og til usansynlig mye trening:) regner med at jeg er gul og blå neste søndag:) sist jeg graderte meg bristet jeg brystbeinet, ah det gjorde vondt. jeg ble sparket to meter bakover, landet på ryggen og all pust var slått ut av meg. jeg kjente ikke så mye da, men dagen etter, ja du kan tenke deg. det var juling det. du skal tru at jeg har lært meg blokken mot det sparket nå....
moi blir morro:)

nok blogging for meg ikveld. nå skal jeg ta en arbeidsøkt for guldalrec før sengen roper etter meg.

lev vel folkens. husk at fbverden er en stor fake, det er det virkelige livet som gjelder. de menneskene du omgås med. bless

Ingen kommentarer: