fredag, juni 15, 2012

fredagen med sol regn og torden

hei sveis. nå er det fredag og jeg legger bak meg en litt hektisk uke på mange måter, men ferdige planer som jeg kanskje engang skriver om her i min blogg. først skal jeg fordøye og drømme om dem selv:) uken har bydd på jobb, avslutninger, disco for ti åringer, møter, og mye annet. så har det har også vært litt mediastyr den siste uken om forskjellige ting: barneplata som snart kommer ut, den er bare vakker. vi har jobbet med den i snart halv år, så gled deg. på den medvirker flere samiske artister som synger barnesanger. så har den samiske avisen avvir portretert meg:) min musikalske reise igjennom mange år. jeg måtte virkelig sette meg ned tenke over hva jeg har gjort. og jeg ser jo tilbake at jeg har opplevd mye morro, stått på utallige scener i inn og utland, store og små scener, møtt fantastisk mange nydelige mennesker. jeg er virkelig takknemmelig for alt dette. jeg er priviligert. men det ligger også hardt arbeid bak opplevelsene, og det finnes mange mer motgang og nedoverbakker som ikke har kommet frem. det snakker jeg også litt om i portrettet. men slik er livet, det er igjennom motgang at du blir sterkere, jeg blir mer klarsynt av motgang, og erfaringen er den samme: man er mye klokere og sterkere når utfordringen er løst og solen skinner. ellers så har det kommet en ny undersøkelse om samiskhet og språk som er et tema i samiske medier, der jeg også har vært med å kommentert og snakket om. les her. jeg skal senere skrive litt mer om det her inne. det er et stort tema, og som krever litt sortering. har jo brukt et år på masteroppgaven om teamet, men det kommer:)

nå er det altså fredag, huset er vasket og helgen kan bare komme. jeg starter fredagskvelden med en treningsøkt med karate: har jo sommerleiren snart... og da må man være litt trent...

men som Pippi bruker si: dette har jeg ikke gjort før, så da må jeg jo klare det:)

jeg elsker fridager:) imårra skal jeg lage pizza til et gjeng og vi skal se karate kid filmene, de gamle:) vi skal manne oss opp til treningsleiren. jeg har sett filmene mange ganger, men når du trener karate og kjenner til teknikkene som brukes i filmen er det ekstra morro. om du som leser dette ikke har funnet en treningsform du liker, ja da anbefaler jeg deg prøve karate. bor du i kautokeino området så settes det opp et nytt parti i august: da har du mulighet til å hiv deg med:) det er først til mølla prinsippet. tenk over det.

ønsker deg en fin helg. måtte alle dine drømmer gå i oppfyllelse denne helgen.

see you bless and love

Ingen kommentarer: