søndag, desember 19, 2010

en vill reise med ville på vidda; "dager i Kautokeino". bokrelise 2010

jeg er så glad for at jeg prioriterte "dagar i Kautokeino", relise på boken som Ville Söderbaum har skrevet. det er en diktsamling som vekker tanker om sorg, glede, forundring og overveldenhet. jeg anbefaler deg kjøpe den. jeg ble satt ut av ordene, jeg trodde jeg var så klar for ordene til flotte ville, men jeg ble så satt ut, jeg ble så rørt, jeg reiste, jeg gråt, jeg hoppet og lo og jeg ble borte. løp og kjøp min venn. du vil ikke angre.

i forbindelse med bokslippet stilte plateaktuelle berit margrethe oskal og sang sanger fra hennes nye flotte plate "fargga", til publikums begeistring. kautokeino kulturskole har jo også utgitt olmmaivuohta i disse dager, og i forbindele med den plateutgivelsen stilte inger Karoline opp med par sanger. fantastisk hærlig og spesiell konsert må jeg si... folk var henrykt. terningkast 6!!!!






(foto; anne maret gaup)

ønsker deg en fin fjerde adventssøndag. som jeg sa; jeg anbefaler deg å kjøpe Villes flotte bok.

Ingen kommentarer: