søndag, desember 12, 2010

tredje søndag i advent


Nå tenner vi det tredje lys,
det er et hellig tall.
Vi venter på at kongen vår
skal fødes i en stall.


er du kommet langt med juleforeberedelsene? det er ikke jeg. men jeg stresser ikke. adventstiden er kos kos og mer kos. tredje søndag i advent er en vakker dag. en dag med tanker, lek og god mat:) det er 7 kuldegrader ut og mørket pakker deg inn som et teppe. mørketiden er vakker på sin måte. den tvinger lyset til å skinne enda sterkere og klarere. månen titter på meg rett utenfor kontorvinduet, så klar og mystisk. søndagen er fin. jeg hører på julemusikk, jeg liker det. jeg har bare gode minner med julemusikk, musikken varmer på en måte. hjertet hopper litt etter taktene. i helgen har jeg spist julemiddag som jeg fikk servert. fantastisk god ribbe med tilbør:) det er kos det. en liten forsmak av julen som gjør at man gleder seg enda mer. er det slik hos deg også at man blir litt barnlig og forventende på denne tiden? for vi tror jo alle på julenissen;)

ønsker deg en fin tredje søndag i advent

Ingen kommentarer: