søndag, desember 05, 2010

2.søndag i advent


"Nå tenner vi det andre lys,
da kan vi bedre se.
Vi venter på at Gud, vår Far;
vil gi sin sønn hit ned".


vi vandrer inn i mørketiden med både vilje og uvilje. det er mørkt. helt mørkt. fra lys til mørke. men trøsten er; snart er det lyst:) snart ser vi solen igjen, om noen dager. men nå er det på det mørkeste. så da tenner vi lys, mange lys, som lyser opp hverdagen og nattetimene. håper at lyset varmer og gleder deg i dag på det mørkeste. kontrastene viser seg, kong kulde har vist sine muskler og hvite tårer har dekket deg i skyggen av trærne som sang godnattsangen for i år.

jeg feirer min andre søndag i andvent 2010, og jeg konstaterer at jeg er veldig heldig og lykkelig. jeg er omgitt av varme, glede og trygghet.hva mer kan man forvente:=) lucky me:)

klem fra meg til deg.

Ingen kommentarer: