onsdag, november 10, 2010

kong vinter og 20 kuldegrader idag

jeg er enda ikke vant til dette, men jeg blir vant til det:) jeg lever og bor i kautokeino og blir vant med det hvert år. 20 kuldegrader bruker å være mildvær når det har vært 43 grader (noe som er helt vanlig). men nå er alså det iskaldt!!!! som fører til at jeg blir miljøforurenser nr en.... bilen går på tomgang litt for lenge.. men jeg skal skjerpe meg. jeg er ikke fantatisk miljøaktivist, men jeg mener at vi må bli flinkere å tenke miljø, selv om vi bor her oppe i iskaldland. vi må tenke på moderjord som lider av menneskeheten.

apropos moderjord....; jeg så forøvring filmen 2012 søndagskveld. den var tanker.. masse tanker. the end of the world.... Mayafolket har spådd at verden går under i 2012.Maya-sivilisasjonen oppsto på 100 tallet etter vår tidsregning. Mayafolket har hatt rett i mange ting, blant annet at Tvillingtårnene i New York skulle "gå under" det året de gikk under. mayakalenderen ble lagd for flere tusen år siden........

Forskere har også sagt at det kommer til å være en solstorm det året som kommer til å slå ut all strøm og kommunikasjon, de har også sagt at verden ikke kommer til å ende.I følge maya kalenderen kommer en planet som kalles "Planet X" også kalt "Nibiru" til å krasje i jorden som også knuser jorden, the end of the world... hmmm....

heldigvis så kjenner vi ikke mårradagen, det vi vet at gårsdagen er fordi, og at vi lever idag. jeg tror ikke vi skal gå rundt å bekymre oss for fremtiden. det som skjer det skjer..... og heldigvis: NASA avviser jordens dommedag...:)

jeg skal fyre med i vedovn og holde huset varmt i 20 kuldegrader...
ønsker deg en fin onsdag:)

Ingen kommentarer: