søndag, november 07, 2010

ikke bruk kanon til å drepe en mygg....

konstaterer at når noe virker for godt til å være sant, ja da er det som regel det...så hva er så lærdommen? jeg liker kardemommeloven jeg; Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil (Thorbjørn Egner).

men heldigvis er det slik at man lærer jo så lenge man lever:) og at man selvfølgelig ikke skal stole blindt på andre mennesker. sanheten kan virke brutal der og da, og man blir påminnet nettopp det faktum at menneske er bare et menneske, med sin historie og sine intensjoner i samspillet med andre.

ellers har jeg en fin søndag med kulde ute og deilig peisvarme inne.jeg synes det er avslappende og beroligende med flammer og lyset fra peisen og fra stearinlys. jeg rett og slett elsker levnde lys.

nå skal jeg sysle vidre med platearbeid. det har seg nemligen seg at jeg selv kommer ut med salmeplate til påska. det gleder jeg meg til. jeg er vokst opp med salmer. min ahkku sang for meg hver eneste kveld hele min oppvekst. for å si det slik, jeg kan alle salmene i kirkesalmeboka:) jeg har plukket ut salmer som jeg har et personlig forhold til. jeg har plukket ut salmer etter tekster også. det er desverre mange dårlige salmer med mye fordømmelse mot menneskeheten. min ahkku lært meg at Gud er en god gud. han vil sine barn bare godt. han vil at sine barn skal leve i harmoni, glede og uten bekymring. Jeg har lært at Gud er så mektig at ingen mennesker kan forstå det. Den dagen mennesket prøver å forstå Gud, ja er man i ferd med å menneskeliggjøre Gud.

ønsker deg en fin søndag og en flott uke:)

Ingen kommentarer: