tirsdag, juni 01, 2010

midnattsolens rike

jeg sitter og jobber, midt på natten. og det er så vakkert ute, det er bare vakkert. solen skinner, det er lyst, varmt, gresset og trærne begynner å bli grønne:) dettan er lykke. kautokeino, midnattsolens rike i sin vakre prakt. på en kveld som denne, når jeg sitter på verandan i sollyset midt på natten og hører stillhetens toner smyger seg innover meg sammen med fuglene som heller ikke vil sove. er det natt eller dag? hvem bryr seg om det?

det er da man kjenner lykke, og det er da man kjenner meningen med livet. jeg elsker våren, jeg elsker se når lyset tvinger vintermørket bort. lyset trenger seg inn over mørke hemmeligheter, lyset renser og overstrømmer med en majestetsisk triumf. det er nå tiden er for fiske bålkvelder båtturer hytteturer mer fiske (gjeddefiske) jeg elsker mine egne hjemmelaga gjeddekaker:)dem er virkelige gode.

det er nå tiden er for kreativitet, tanker og ikke minst skrive gode tekster:) dette er min tid. jeg har mine hemmelige tur og bålplasser der jeg har sittet og skrevet det meste og det beste av mine tekster i over hundre år. jeg elsker de gjengrodde stier med alle historiene som gjenfortelles igjennom lyden av krattet som vokser og livet som leves.

Ingen kommentarer: