lørdag, juni 05, 2010

fri på en lørdag

en god følelse. ikke kjent det på lenge. ingen planer? wow. ingen deadliner. rent hus. vanvittig god kaffe. kaffegjester, små og store:) snekrer smykkeveggen min ferdig, jeg har mange smykker. jeg har ingen tall på det faktisk. tror jeg har smykkemani. Mani= "er en sykelig tilstand der man er høyt oppe i stemningsnivå og har forhøyet energinivå. Det er ofte ikke andre enn nære familie som oppdager at vedkommende er manisk ved første øyekast. Den maniske kan bruke penger som han/hun ikke har, kjøpe dyre ting og inngå kontrakter og avtaler som er urealistiske.." (wikipedia). Nei nei nei.. jeg har ikke mani. dette var ikke helt korrekt. jeg har dilla på smykker, det har jeg. når jeg skal ut å shoppe bukser og ikke finner, havner jeg med par nye smykker, helst bare juggel, men det er det jeg liker. jeg liker ikke gull, tror ikke jeg kler det. men det er liksom ikke meg.. på en måte. anyway, deilig snekkere på en smykkevegg og henge opp nyinnnkjøpte smykker på en utrolig fin lørdag, ja for den er fin. jeg er så heldig som omgås så snille og pålitelige folk som jeg er så glad i. jeg er i en rosa boble idag. joda jeg vet at soldater fra det israelske forsvaret har tatt seg om bord på nødhjelpsskipet Rachel Corrie idag tidlig..vg og dagbladet forsetter sin propaganda mot israel med sine unyanserte artikler... konfliktene i midtøsten er iallefall alvorlig og det er alfor mange mennesker som lider på begge sider. bakgrunn for blodbadet sist uke har mange sider, kovoien fikk tilbud fra både Egypt og Israel om å legge til i en nærliggende by og få varene kjørt inn. Men de nektet. koffer virke det som at provokasjonen var viktigere enn å få hjelpen fram? trist trist trist. vi har det bra, vi har det virkelig bra i vårt rike land. hva er det som opptar din tid? din fritid? vi er vel en av få land i verden som har fritid.. hobby? vi har frihet til å gjøre hva vil vil...idag har jeg kjent på det å ha frihet. jeg har følt meg fri:) jeg har masse fritid idag før neste arbeidsøkt. jeg har slettet noen profiler og blogger som jeg har hatt, bare det gjore at jeg føler meg fri:) jeg skal bake en veldig god kake og jeg skal få gjester som skal spise kaka og drikke god kaffe. det er alltid så kos sitte rundt et kaffebord og bare prate løst. oppdatere hverandre litt hva som skjeri livene. gurimalla livet er fint gitt:) ønsker deg en fin lørdag. jeg skal synge en ny sang idag

Ingen kommentarer: