onsdag, april 07, 2010

påsketanker

hei hå og vel overstått påskefeiring. jeg har hatt det hektisk men morro. 20 årsjubileumet til sami grand prix var høydepunktet. jo jeg følte meg nok en smule gammel da jeg gikk på scenen og sang "rahkisvuohta seamma lea" som jeg vant med i 1993. jeg vet ikke om du har hørt kavalkaden men den brakte iallefall mange minner i meg. alt man har gjort i løpet av disse 20 årene i forbindelse med sami grand prix; jurymedlem mange gang, alle pauseinnslagene, åpningsnummer, barnekoret, ja i det hele tatt. sami grand prix ser jeg er en samisk artistfabrikk som produserer nye artister, noe som vi virkelig trenger.

i år var barnekoret også med, og da jeg sto på scenen sammen med dem og 15 andre gamle sami grand prix artister, ja da ble jeg utrolig satt ut og rørt. om 2-4 år er vel halve koret med som finalister:) ahhh jeg gleder meg. det er så mange flinke barn i koret, de vil virkelig bli sangere og musikere. hallo alle politikere; se og hør, se se se. vær med å støtt opp kulturlivet økonomisk. det er så viktig så viktig. jeg skal blogge om dette senere og masse bilder kommer etterhvert.

jeg vil også gratulere chin-chin med 3.plassen og ivar andre med 2.plassen på sami grand prix. og ikke minst gratulere gard emil og niels ovlla med norsketalenter opptreden sist fredag. hurra!!!!!!!!!!!!! og sist med ikke minst; gratulerer isak samuel med ailohas prisen. det var virkelig vel fortjent.

jeg er nyvalgt leder i Guovdageainnu Musihkariid Searvi, en forening for den musikkgale same:)
det er mange spennende ting som står på tapeten for foreningen.

har du vært medlem, men ikke er det nå, meld deg inn. viktig viktig. har du aldri vært medlem men brenner for kultur og musikklivet, ja da meld deg inn. viktig viktig. jeg tror at sammen står vi mye sterkere. la oss sammen jobbe for at kulturlivet i kautokeino vokser og gror med kreativt og positivt.

dere melder dere inn i foreningen med ta enten kontakt med meg eller per william hermansen.

jeg håper at så mange som mulig gjør det og oppfordrer musikersvennersvenner til å også gjøre det:)

ellers så er det bare å trå gassen i bånd og tenke kreativt og postitivt:)

Ingen kommentarer: