tirsdag, mars 09, 2010

snart påske:)

nå er det ikke lenge til påske og jeg gleder meg masse til det:) palmehelgen startes opp her i kautokeino med rockeverksted for ungdom, med instruktører fra øverste hylle ledet av svein shultz. det er så morro og inspirerende å jobbe med flinke folk. påsken i år er jo også litt spesielt med tanke på at sami grand prix feirer 20 års jubileum. så er du i området så må du få med deg det:) det er ikke mange dager siden jeg oppdaget at påsken snart er her.. synes nettopp at 2010 er begynt, så er vi jo snart i slutten av mars..

det er påske om litt, og da er det jo ikke lenge til sommern? jeg synes at tia går litt fort om dagen. jeg henger ikke helt med bestandig. til helgen skal jeg ut å reise, jeg har en spillejobb som er booket for lenge siden, da den ble booket synes jeg det var lenge til 13.mars og nå er helgen her? og neste uke har jeg en greie i bodø som også jeg har vist om i flere mnd, og vips så e det 18.mars...

snart er det april, den fineste mnd her i kautokeino. jeg eeelsker april; hytteturer, ski, bålkos, mer hytte. ah. deilig tid:) kautokeino på sitt vakreste. eller, alle årstider i kautokeino er spesielle, vakre, ekstreme og kontrastfulle; sol hele døgnet om sommern og svart mørke hele døgnet i desember? e det rart vi e som vi er?? men april e alså fantastisk vakkert. jeg som enda har fått meg nye ski:) håper å få brukt dem masse i år. god trim er det også:) så er det tiden for trimming og trening:) det er jo snart sommer og bikinitid. ja for det har vi faktisk her i kauto. det kan være veldig varmt her om sommern og veeldig veldig kaldt om vintern.

jeg liker egentlig sommern her i kauto. tiltross for at noen påstår det er mye mygg? men høsten, høsten og september den er himmelsk vakker. jeg bruker alltid tenke at; ah den fineste tiden på året, og jepp jeg konstaterer at jeg er et høstmenneske. høsten er et kunstverk. utrolig vakkert. ja den e det. like vakker som teppe av mørket er i desember, magisk.

men nå er jeg er vårmeneske. jeg elsker våren. jeg elsker sola som varmer og tiner oss opp. som lyser opp hvert mørkt hjørne. ingen skjulte mørke hemmeligheter, solen avslører alt. den varmer og den gjør oss lett til sinns. iallefall meg. har du hørt barnesangen; "sola e god sola e toppen sola e varm og den bruner på kroppen. solen som skinner hver måran hver kveld, men sola i hjertet er best synes jeg".trallallallla:) og det er sant.

jeg håper solen skinner i ditt hjerte og at du har det bra med deg selv og dem du omgås med. livet er for kort til bråk, krangel og tull. livet er for kort for bitterhet og hat. ikke la det bli sådd i ditt hjerte, men hold ditt hjerte rent, nettopp fordi du fortjener å være lykkelig og hel. la sola varme deg opp og fyll deg selv med positive tanker om deg selv. gi deg selv ros. mange gang er nok vi litt for strenge med oss selv.. der man kanskje ikke helt tillater seg selv til å faktisk bare være, være seg selv, slappe av, føle, se, lytte til stillhetens musikk, elske og leve:)

ønsker deg en fin ukeslutt og en fin helg.

Ingen kommentarer: