lørdag, desember 05, 2009

julesanger og 2.andvent

vinterdagan er mørke, helt mørke, hele døgnet.... sommerdagan e lyse, og helt lyst hele døgnet.. det må jo gjøre noe med mennesker som lever under slike forhold?
e det rart man e litt ekstem..?

vi går inn i andre helg i andvent og jeg er faktisk nesten ferdig med all juleforberedelser. nå er det bare å pugge julesanger til en juleforestillinger. rart md de julesangene.. synger dem hvert år, men å huske teksten på alle versene...hm...hvert år lurer jeg på koffer jeg ikke kan dem. jeg har fire plasser jeg skal synge julesanger før jul og det er litt forskjellige typer julesanger jeg skal synge. så det er bare å heng i pugge..trallallalla....men det er koselige sanger å gå synge på:) flotte tekster som både varmer og ikke minst gir tilbakeblikk på fortiden, de vekker opplevelser, de binder og de forløser. dette er igjen et bevis på at selv om gårsdagen er forbi og det e dagen i dag som gjelder, selv om man gjør nye valg idag, så er du fargelagt av historien og de valg du gjore da..på en måte.

nok om det, nå skal jeg skrive litt og tenke fokusgruppeintervju, positivisme, fortolkning av virkeligheten..."den ekte virkelighet"... eller fiksjon. mennesket som posisjonerer og identifiserer; meningsproduserende dyr..

ønsker deg en vidundelig 2.andventshelg.

klem

Ingen kommentarer: