mandag, desember 21, 2009

engler daler ned i skjul...... go jul go jul:)


det er såååååå deilig ha juleferie:) jeg ser ikke på klokka. jeg bryr meg ikke om mobiltelf min, jeg har den på lydløs i veska. det er så godt. det er det som er ferie. jeg har baket mine sorter konfekter jeg har handlet inn det vi trenger, jeg har vasket, jeg har pyntet huset, jeg har gjort det jeg skal gjøre. så nå er feiringen i gang:)

dagens julesang:

Glade jul, hellige jul!
Engler daler ned i skjul.
Hit de flyver med paradisgrønt;
hvor de ser hva for Gud er skjønt,
:/: lønnlig i blant oss de går. :/:

julefryd, evig fryd
hellig sang med himmelsk lyd!
Det er engler som hyrdene så
dengang Herren i krybben lå,
:/: evig er englenes sang :/:

Fred på jord, fryd på jord,
Jesusbarnet iblandt oss bor!
Englene synger om barnet så smukt,
han har himmelrik dør opplukt.
:/: Salig er englenes sang. :/:

Salig fred, himmels fred
toner julenatt her ned.
Engler bringer til store og små
bud om han som i krybben lå-
:/: Fryd deg hver sjel han har frelst! :/:

Ingen kommentarer: