søndag, november 01, 2009

allehelgenssøndag


nå er det alså 7 uker igjen til jula..hva er vel syv uker, hva er vel par mnd halv år eller et år... synes ikke de er lenge sia jeg fixet plenen til sommeren,eller tankene jeg hadde på nyttårsaften.. nå er det alså to hele mnd igjn av dette året. har du hatt et fint år? jeg har hatt et år med masse spennende prosjekter og opplevelser, noe som jeg er veldig takknemelig for. jeg er så heldig å ha folk rundt meg som bryr seg om meg, jeg har folk som jeg har mitt hjerte nær. jeg tror jo at det er det viktige i livet, se og bli sett, elske og bli elsket. mennesket er skapt slik, sosiale vesner. jeg tror hemmeligheten til å ha det godt er at man gir og får positiv energi. fokuserer du på problemer og negative ting i livet ditt, så tror jeg at du tapper lykkekontoen din litt. jeg elsker bibelverset; "gi så skal du få...", slik du ønsker at andre skal være mot deg, skal du være mot dem... de tanker du sender ut får du tilbake = hemmeligheten til hvordan du har det inni deg. noen kaller det tro,gud, univers, sjebne... kjært barn har mange navn. men jeg er overbevist om at det funker. det funke være positiv, flytte fokus, gjerne litt fra deg selv, møt medmennesket idag, gi en klem, fokuser på det på det positive møte.

søndagen idag er en spesiell søndag..kirken minnes de som har forlatt denne jord. mange mennesker sitter i dag, med savn og sorg over å ha mistet noen de er gla i. kansje du som leser dette har mistet noen du er gla i.. dagene da mørket ble svart og kulden ble til is...idag tenner vi lys for de døde, men også for de levende var det en prest som sa idag. så fortsatte han med:dagen idag er også en håpets dag, der det også finnes en glede, glede over alle historier man kan minnes over, minner og bilder som er godt bevart i hjerte. dagen idag har mange følelser i mange retninger. han sa også at dagen idag bør også markeres med takknemelighet, takknemelighet for en fremtid, takknemelighet for det som var og tiden man hadde ilag og takknemelighet for at det finnes håp...selv om det er mye som vi ikke forstår og at døden er et mysterium så må vi la håpet være i vårt hjerte. presten kalte dagen "håpets dag".

ønsker en fin søndag. klemmer fra meg

2 kommentarer:

A-C sa...

Ja, det er sant det du skriver. Ha en positiv holdning, og livet er herlig. Ha en fin dag! :)

Ann-Mari Andersen sa...

takk takk:) vi høres

jeg har brukt helgen på å pleie bivirkningene av vaksinasjon.. eller kroppen min må være treg i oppfattelse.. det gikk over et døgn før æ ble dårlig form.. og jeg kan ikke skryte av at jeg er i toppform akkuat.. blæ...