fredag, juli 25, 2008

rydding


endelig kom helgen som æ faktisk har venta på..har jo egentlig hatt helg i mange uker, men denne helga ska æ faktisk være helt alene etter uker med masse folk rundt meg døgnet rundt. og det har vært superkoselig det, æ like mennesker, æ like lage mat, æ e vel egenlig en ganske så sosial person. men det e vel engang sånn at når man gir masse av seg selv må det fylles på igjen? eller e det ikke? stillheten og aleneheten e den beste måten for meg å fylle på. æ ska være alene og æ ska tenke litt, sortere tankene mine. jobbe ferdig noen tekster. det e rart med det, men av og til har man så mye å skrive om at det ikke blir noe av det, det e kastet ganske mange utkast til tekster.. så nu ska æ alså sortere tankan..hehe.. rydde i hodet mitt.. med stillheten som venn, og gitaren. når æ ser meg om så e det nok mye annet som skulle ha vært rydda. at det går ant å samle så store hauger med klær overalt.... koffer holdes dem ikke i skapet.. vi har får mye. vi flyt over med materialistiske ting og tang.. så glemmer vi kor heldige vi e som faktisk har alt det vi har. det nok av barn som ikke har en brøkdel av det vi har. det e nok av barn som kanskje eier kun en bil som de e veldig glade i og det e nok av barn som gruet seg til sommeren fordi da har mamma og pappa fritt og bare tenker på seg selv og sine ruslige lyster. og det nok av barn som aldri får sg en ferietur fordi det ikke fins penger. ja her i norge, verdens rikeste land, har vi nok av familier som lever under fattigdomsgrensa og som ikke har råd til ferier og dyre leker til ungene.. men kanskje e de ungene mer lykkelige og harmoniske uten PS23, nintendo wii, nintendo ds og ka det ikke mer hete.... ka e det vi lære våre barn egenlig?????? mye ska ha mer, kjøpe kjøpe kjøpe. fordi etterhvert innser man jo at lykken e ikke i døde ting....

trur æ tar meg en brødskrive, sulten så ska æ gå meg en tur. mobiltelf skal hvile i helgen også..man e søren meg altfor avhengig av den. kor mange gang sjekker du den i løpet av en time?
ønske deg en fin fredag og en vidundelig helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mobilen ja. Den er grodd fast i hånda.

Ann-Mari Andersen sa...

søren det var bra sagt... grodd fast i handa ja..den e det..kanskje man ska bytte hand.. det sies at det tar 21 dager å få opparbeidet seg vane.. hm..eller var det 21 dager å bryte en vane.

når man ska begynne å slutte å røyke, bynn med å skift hand når man røyker...

hehe.. go helg