torsdag, januar 25, 2007

mamma


idag har min mamma bursdag. ho fyller år men ser bare så ung ut. ho lever! ho har en unik evne til å leve, hver dag. ho elsker livet, ho elsker sin mann og sine barn. ho stiller alltid opp for oss. æ kan ikke huske at ho nån gang har sagt; annmari idag har æ ikke tid...... men om ho ikke har tid, så finner ho andre løsninger. ho e bare den beste mamman som fins, et hjerte av gull, og omsorg for sine medmennesker. for et år sia gikk ho av med pensjon, etter 30 år som helsesøster, og pensjonstia bruke ho så det holder. ho har så mange drømmer, ho har ting ho har lyst gjøre. med andre ord, ho virkelig lever.

gratulere med dagen mamma. æ e gla i deg.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Gratuler din mamma fra meg da. Hun må ha gjort en bra jobb med så flinke jenter. Ps. jeg skal i bursdag i dag, har en bror som faktisk fyller 50 år i dag. Gratulere med dagen mammaen til Sara og Ann-Mari.

Klem

Tor Erik

Ann-Mari Andersen sa...

takk for det:) tusen takk:) gratulere masse til din bror som fyller halvt hundre år:)

Anonym sa...

Gratulerer

Unknown sa...

søster, jeg kan bare sette navnet mitt her, å si meg enig i beskrivelsen av mamma! hun er bare best!!! ville ikke hatt noen annen mamma enn deg, min kjære mamma! du gjør alt for oss, og vil oss alltid det beste! hvis noe skjer med hennes barn, vil hun sette himmel og jord i bevegelse for å fikse det! :) hun er virkelig en mor. og det som enda er så bra, er at hun ikke bare er vår mor, men en åndelig mor for flere! veilder i ordet, og har ett så stort hjerte for at folk skal få innsikt og kjennskap til Jesus :)

stå på mamma! stolt av deg, glad i deg!

Anonym sa...

Godt å lese slike innlegg. Blir varm om hjertet. Men du, kom til å tenke på et utrykk akkurat nå: "på seg selv kjenner man andre" Har du hørt det? De egenskapene du ser andre har, de har du selv, ellers ville du aldri ha kjent dem igjen hos andre. :O) Klem fra Solskinnet.

Ann-Mari Andersen sa...

heia kos høre fra deg solskinnet. æ følge med på den andre bloggen din, det e så spennende... glede meg se bilder. dåkk går en spennende tid imøte.

ha en fin fin lørdag. klem

Anonym sa...

Hei Ann Mari.

Takk for den finrosen og de oppmuntrende ord, du for altid sagt på en fin måte.

Mine barn er faktisk det beste som har hendt meg. er utrolig glad i dem, men så er dem også verdens kjekkeste ikke sant dere som leser dette.

Han som har verdens største menighet eller der hvor veldig mange blir frelst.

Han sier det slik: 1 søk først Gud i ditt liv.
2 så tar du tid til familien.
3 så gjør du bra jobb-- opprikig det du gjør.
3 der etter har du søker du menighet, felleskap og forkynelsen.

Dette er utrolig bra oppskrift å leve etter ...... jeg har god ærfarig God helg.

God tur til Oslo jeg skal selfølgelig hjelpe min svigersønn å passe mine engle barnebarn.

Ann-Mari Andersen sa...

takk for det mamma. ja nu vende æ nesen sørover for en liten periode. fint vite at du hjelper til her med røveran.....du e snill. gla i deg.

Anonym sa...

nu e æ hos min kjære søster....en time til ho har bursdag....det e kos være her hos ho og få feire burdagen med henne.

æ e sørpå å gjør studioarbeid. det e ganske spennende det da... og plate det blir det nok etterhvert:)

annmari

Anonym sa...

idag bynner æ min andre dag med studioarbeid. det e så spennende.. sangan blir til, helt nye sanger. æ blir like forunda hver gang en sang er "ferdig" arrangert... dem e jo selfølgelig ikke færdig, men ramman blir satt kossen dem skal bli. spennende dager. produsenten min er virklig flink. æ e gla og ydmyk for at æ e så heldigt å få lov å jobbe med stein.

i går feiret v i min søster... og æ kan love deg ho hadde mange gjester... rundt 30...det var mange spennende folk æ var så heldig å få bli kjent med. folk med forskljelllige kulturer og bakgrunn. mennesket e bare unikt og særeget. æ blir like forunda hver gang æ treff et nytt menneske som æ få blir kjent med.

sara ho sprudla som vanlig, og var den perfekte vertinne.

idag har min eneste og min kjære kjære bror bursdag. gratulere masse gutt. æ e bare så uendelig gla i deg per vidar. du e den fineste og snilleste bror som fins. takk for at du e den du e. æ vet at du e så gla i oss, og du stiller opp når det trengs. ønsker deg en fantastisk dag kjære bror. og husk..... alder e kun et tall. det e det indre som teller:) klem fra store søs.

annmari

BeritOskal sa...

Gratulerer både til mammaen, søstra og broren til Ann-Mari som alle har hatt bursdag i disse dager:)

Jeg gleder meg masse å høre de nye sangene dine, selv om de ikke er ferdige ennå. Lykke til videre i studio!

Anonym sa...

takk for det. har jobbet hele dag..og enda flere sanger er født:) artig

ama

Anonym sa...

samisk vinterfestival er i full gang. kautorevyen hadde to forestillinger i helga med mye morro:) dem e jo bare flinke.

æ har hatt en turbojobbhelg/uke,, med sang/joike workshop for barn, kirkesang og studioarbeid. slitsomt med morsomt.

"borte bra med hjemme best...." det blir fint komme til vinterland igjen...

ama

BeritOskal sa...

Du aner ikke hva du prater om... det er 35 kuldegrader i kauto... ikke mye artig!