tirsdag, april 18, 2006

ondagen gikk til forberedelsa til kirkekonserten i kautokeino kirke som gikk glimrende. æ trur æ like synge salmer...det e en egen ro over det som og gir noe tilbake til en når man synger dem. langfredagen fikk barnekoret øve med grand prix bandet på idrettshallen. det var veldig artig, og vi var veldige spente og da. scenen var jo gedigen..i forhold til små mennesker. men man ska aldri undervurdere barn, dem ble fort vant til scenen og øvinga gikk knirkefritt. lørdagen gikk til generealprøve som varte og rakk...vi ble ganske lei av all ventinga der da... men da vi endelig fikk dra hjem og ta på oss finstasten var alle venting glemt, nu hadde vi bare et mål for øyet, sami grand prix! og for dem som ikke vet det, det e ikke et lite arrangement... idrettshallen fylles av tusen publikumere fra fjern og nær, tv og annen media, ganske så spektakulært:) og det gikk jo som det måtte gå...barnekoret sjarmerte alle som var kommet dit, dem sang for full hals, traff toner og modulering. helt fantastisk. bøye meg i støvet for dem. når vi var færdig i hallen hadde æ en time på meg å komme meg ned på kroa kor æ sku ha intimkonsert. det var litt pes, alt fra å få bilen med meg i folkehavet til å rekke stæsje meg opp.....

Ingen kommentarer: